All denna snö!

Arrgh!

Det är så mycket SNÖ överallt!

Jag måste dock erkänna att jag är grymt imponerad över mitt bra humör, trots detta kaos. Dagen började med att jag insåg att det bara var att låta cykeln stå, och börja promenera med Britta till dagmatten (+20 min) för att sedan inse att bussen som skulle gå inte kom, utan jag fick snällt vänta på nästa, som det var ej påstigning på, för att ta den tredje (+15 min). När jag sedan kommer till stationen, där jag har missat mitt första tåg, så inser jag att även nästa tåg (ord. avgångstid 09:35) är försenat till 09:52, vilket innebar att det avgick först runt 10:00 (+25 min). Jag kom alltså till Stockholm 10:40, istället för planerat 09:51. En total försening på ca 50 min - alltså så sparade jag in typ 10 min från mina första förseningar under morgonen!?

Sen blev det en sen hemgång. Jag trodde att cheferna skulle dyka förbi, så jag satsade på tåget som skulle avgå 17:41. Men det var så klart sent in från hallarna så det avgick 17:53 (+12 min). Därefter så stod vi stilla precis utanför Stockholm Central ett tag, för att vi sedan skulle få beskedet att växlarna var trasiga - så tåget skulle åka via Arlanda istället för Märsta. Det drabbade iofs inte mig - bara de stackrarna som skulle av i Märsta... Men vi fick ju vänta på att få komma till Arlanda. Kort och gott, hade tåget gått som det borde så skulle jag ha varit i Uppsala 18:21, men jag kom istället in typ 19:00.

Och tack vare sann vänskap så fick jag skjuts hem! Tack Y, du är en ängel!

Nu ska det glöggas lite. Träningen blir inte av idag. För sent för att äta middag, vänta 1,5 timme och sen ut i 40 min. Jag kommer inte att somna förens efter midnatt då...

Och jag som ska till Å och träffa bäbis imorgon!

Får se om det kommer lite vinterbilder från Uppsala senare :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0