En form av söndagssjuka?

 

Jag är nog ganska välmående efter gårdagen, som blev lite av en heldag.

Först en sväng till jobbet. Lite kris. Sen hem, till Uppsala och middag - lasagne. Sen hem till mig, för förkrök. Sen ner på stan, till Flustret.

 

Jag vaknade dock irriterad idag. Irriterad och besviken. Jag vet inte över vad. Och jag vet inte om det egentligen är någonting. Det kanske bara är söndagen som gör det?! Jag vaknade upp ensam i sängen och såg de sista minutrarna på Flustret spelas upp framför ögonen; vi är på väg mot utgången, med honom bakom mig. Han knyter banden på min klänning åt mig. Jag ser honom gå upp till övervåning - för att hämta sin jacka trodde jag. Men antagligen inte, han är i alla fall inte med i taxin hem. Helt enligt överenskommet. Men fy fan vad ont det gjorde. Gör.

 

Sen har jag legat och varit irriterad över hur han betedde sig mot mig under kvällen. Ändå så önskar jag ju att han vore här.

 

Nu är i alla fall snart alla "våra" saker slut. Idol har fått sin vinnare. Flickan som lekte med elden-trilogin är snart klar. Så snart är vi över. På riktigt. På alla sätt. Det är snart ett nytt år - Vi håller tummarna för det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0