En helt vanlig juldag?

Jag vaknade i morse, för att jag drömde. Jag drömde om desserten som ska vara till middagen ikväll. Jag hann aldrig provlaga igår. Så då drömde jag att jag gjorde det istället :)

En liten stund i sängen, tittandes på Nanny McPhee, sen upp och börja trixxa. Det blev, som planerat, en bägare med sönderhackade pepparkakor i botten. Ett lager grädde/vaniljkesella ovanpå det. Allt detta toppat med ett lager hallon, som kokades till en hallongelé. Vi får hoppas på att det funkar. Jag testade en liten munsbit - och det kändes helt ok. Jag var inne på att marinera hallonen lite först (till de vuxna), men insåg att kokeriet tog i alla fall bort den eventuella alkohol som skulle vara där.

Sen fick jag för mig att skura spisen!
Så det har jag gjort i en timme nu. Den ser ut som ny! Jag har även tagit bort fläktfiltret, skurat på väggen bakom, dammsugit/skurat golvet under, torkat av sidor både på spis och diskbänk. Nästa gång får det bli projekt ugnen. Den orkade jag inte ta nu...

Nu är det dags att ge sig ut i snön tillsammans med Britta och kasta lite snöbollar! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0