Lördagen

Igår var det kalas för älsklingen som fyllde 24 tidigare i veckan. Så kvällen började med att jag och yllestrumpan kommer en och en halv timme efter "start-tid". Det var för det första helt i enlighet med vår sedvanliga tidspassning när det gäller aktiviteter av liknande karaktär. Dessutom så var det nog inte så farligt viktigt att komma "i tid".

 

Nåja. Lite Xider, med på tok för mycket glitter i (nu har jag glittrat klart för det här året), och en taxiresa ner på stan - i snöstormen - blev resultatet av födelsedagskalaset/förfesten. Le Fleur blev det som vanligt. Det var lite lagom mycket folk, men ganska nördigt utbud, så vi insåg ganska snabbt att vi antagligen inte skulle hinna bli onyktra nog för att supa ens en liten andel snygga. Så jag och älsklingen får för oss att glida vidare. Firman lät som ett bra alternativ (?!), men det var det INTE. Oasia var på väg att stänga, och jag konstaterade att mitt sällskap hade börjat få ut alkoholen i kroppen. Så det blev en taxi hem till Almquist för efterfest.

 

För att sammanfatta det som händer sedan i korta drag, så måste jag säga att jag är mäkta imponerad över att jag faktiskt tänkte efter före, agerade med hänsyn till de i min omgivning och natten resulterade i att jag somnade något missnöjd över mitt beslut ändock nöjd över beslutet i förhållande till ett större sammanhang.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0