Möte i kön på ICA

På väg till jobbet idag så fick jag för mig att inhandla lite energi, samt ett alternativ till lunch... Mitt inköp blev enligt följande:
  • 2 st bananer
  • 2 st Redbull Sugarfree
  • 1 st Naturdiet Shake Choholate "ready to drink"


Killen som stod bakom mig i kön tänkte nog på ungefär samma sätt. Hans shopping bestod av:
  • 2 st bananer
  • 1 st Redbull
  • 1 st Gainomax


Man skulle kunna kort och gott sammanfatta det i att jag köpte tjejpaketet medans han såklart köpte killpaketet. När jag hade betalat och stod vid slutet av bandet för att plocka ihop mina prylar så kom hans snabbt rullandes efter. Vi utbytte några snabba blickar på varandra och på det vi nyss handlat. Lade av ett leende, och nickade i samförstånd. Sen gick vi åt varsitt håll - antagligen med samma flin på läpparna.

Hade han varit lite snyggare så hade jag tagit chansen till att skapa en verbal kontakt också. Men jag tyckte att det fick räcka med det som blev. Det var ju trots allt tisdagsmorgon, efter en flaska rödtuta framför Supermario på Wii, det var halt utav bara helvete ute - för att inte tala om kylan!

För övrigt så är det tydligen ett vanligt mänskligt fenomen - det här med att skapa ursäkter... Bara så att ni vet! Det är pyskologiskt fastställt (och ja, jag kastade om bokstäverna med flit).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0