Och apropå det där med barn...

Jag tycker om barn, de flesta barnen i alla fall. Jag tycker om hundar också, i alla fall de flesta hundarna. Det finns alltid undantag som gör att man tycker att vissa förbud är bra.

Det tråkiga är nog bara att vi ska behöva dra allting till att förbjuda det. Istället för att bara testa på att respektera varandra. Oavsett om det är en hund som skäller, ett barn som skriker eller en tant som gnäller - kan man inte be vänligt, men bestämt, om att ägaren/föräldern/tanten löser situationen på ett, mot sin omgivning, respektabelt sätt - istället för att förbjuda?

Jag tycker självklart att man ska kunna ta med sig barnet till caféet och fika, barnen är det ju inget fel på - det är ju de vuxna som agerar fel. Det är kanske föräldrar som borde förbjudas på caféer och restauranger?!

Här tycker vi om barn - men föräldrarna får vänta utanför

För att barnen är ju bara barn, och det är vi vuxna som ska lära dem hur man beter sig. Jag bävar för när den här generationens barn ska uppfostra sina barn... Hugah!

Kommentarer
Postat av: Artemis

Kan bara hålla med dig. Om vi kunde respektera varandra skulle det inte behövas en massa förbud.

Frågan är om föräldrarna kommer att bryr sig om man säger till. Jag misstänker att de kommer att dra något i stillen: "du kan väl gå någon annanstans om du störs" vilket är förresten samma sak rökare brukar säga.

Därför brukar jag tycka det kan vara bra med såna förbud även om jag kan förstå att det finns folk som finner dem extrema och onödiga.

2009-12-08 @ 13:38:40
URL: http://artemisliv.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0