Pepparkakshus

   

 

Idag så bakas det pepparkakshus. Efter egen design.

Jag har ingen som helst aning om det kommer att passa ihop i slutändan. Men jag hade en vision som jag har ritat upp och måttat noggrannt. I alla fall när det gäller allting annat, förutom taket. Då orkade jag inte måtta lika mycket, och det skulle ha blivit en massa matematik eftersom huset är vinklat utåt.

 

Vi får väl se resultatet imorgon. Jag tror inte att jag kommer att orka dekorera och limma ihop det ikväll. Men vi får väl se. Jag måste ju ändå rasta hunden, så det kanske blir en sväng till ICA. Måste bara bestämma mig för om det är läge att göra glasyren själv, eller om jag ska köpa färdig... Och måste det vara NonStop på, för att vara ett regelrätt pepparkakshus?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0