Stockholmsveckan

Nu kommer jag antagligen att bli halshuggen, men...

Jag sitter och tittar på SOS Gute på kanal 5.
Jag facineras av hur så många människor kan visa upp sig som att de skulle vara sveriges utseende-elit, men det enda de har är pengar (pappas pengar?). Under stockholms-veckan på Gotland så spelar det ingen roll vem du är - bara du har pengar att spendera. Som kille ska du ha den klassiska uniformen; vita jeans och en rosa eller turkos skjorta med en knapp för mycket uppknäppt. Som tjej så klarar du dig ganska fint bara du har ett blont hårsvall, schyssta rattar (som du gärna visar), ser ut att klä dig dyrt och framförallt är dum nog att göra det mesta för gratis sprit.



Gotland är en vacker ö. Men jag skulle skämmas om jag skulle råka hamna där under stockholms-veckan. Jag tror inte på ursäkten: jag visste inte att det var precis då...

Får jag dra det hela så långt att det är näst intill patetsikt att göra stekar-klassikern; stocholms-veckan på Gotland och Båstad. Skjut mig gärna - men hellre det än att behöva vara där. Och framförallt en stor eloge till räddningstjänsen som jobbar och går igenom det här år efter år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0