Uppror!

Oj vad tankeverksamheten sattes igång igår! En massa tankar och funderingar snurrar runt i mitt huvud. Hjärtat känns tungt och lätt på samma gång - på något jävla vänster.

Ena stunden så känner jag mig trygg och säker på min sak, andra stunden så har det vänt totalt och jag vet inte alls vad jag vill och förväntar mig.
Ena stunden så väger hjärtat så lätt, att jag är säker på att jag kommer att klara allt, andra stunden så vet jag varken ut eller in och hjärtat är tungt som en sten.

Just nu är det "den andra stunden" och hjärtat känns tungt som en sten som sjunker i vattnet. Jag kommer på mig själv med att kippa efter andan och jag blir osäker på kroppens funktion. Om en stund så har det nog vänt. Det är bara att fortsätta andas. Fortsätta hålla hoppet uppe.

Och aldrig glömma bort att ta vara på det som är bra, precis just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0