Celibat

Jag råkade ramla över en artikel om celibat. Hur kul var inte det att läsa!?!

"(...) Att leva i celibat betyder inte att vara sexuellt avhållsam utan att det är avhållsamhet från sexuellt umgänge det handlar om. Man kan alltså vara väldigt sexuellt aktiv genom fantasier och onani, men inte med andra."

Jag tycker att det roliga är att de faktiskt har använt sig av ordet V Ä L D I G T! Man kan ligga hemma och onanera hela dagarna men ändå leva i celibat. Ja, jag köper den. Men ni måste hålla med om att det låter grymt kul!

"(...) En del lever i celibat mog sin vilja. Det kan bero på att de inte hittar rätt person att dela sitt sexuella behov med (...) Om du lever i celibat mot din vilja, och känner att det är ett problem, kan du ta kontakt med en kurator (...)"

Det kanske inte är så jäkla kul, egentligen!?! Men jag upplevde faktiskt artikeln otroligt roande, i alla fall under den tiden som det tog att läsa den. Du kan läsa hela själv genom att klicka här. Där kan du läsa om det som faller in under rubriker som "Är det farligt att inte ha sex?" och "Sök vård".

Min fråga är ju varför man ska ringa till Landstinget för att få hjälp med sitt celibat? Ett besök som kostar kring 100-lappen, per besök. När du kan gå till krogen före entré-avgift och bjucka på två stor stark. Har du tur så kanske du lyckas på Happy Hour. Då kan du antingen bjuda på dubbelt så mycket, dubbelt så många eller ta hälften själv och sänka kraven...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0