Januari

Vad är det för fel på januari? Är det "Nytt År - Nya Möjlighter" som lockar alla? Eller är det bara en skitmånad där alla är less och deprimerade?

Jag skulle nog inte kunna klara mig med ena handens fingrar om jag skulle börja räkna på hur många förhållanden som knakar i fogarna, om de inte till och med har avslutats. December och januari måste vara årets mörkaste månader - på alla sätt. Och ändå så vet vi alla att februari med tillhörande Alla Hjärtans Dag kommer ganska snabbt efter. Och ändå så ska vi på't och strula. Och varje år så sitter vi där på hjärtedagen och suckar över att vi aldrig har någon.

Handlar det om lagen om alltings jävlighet? Eller är det bara att vi har något konstigt behov av att tycka synd om oss själva, så vi ser till att vara riktigt ensamma på den enda dagen på året som vi absolut inte vill vara det på? Oavsett vilket så är det jävligt synd om alla stackare som faktiskt är ensamma på alla hjärtans dag!

Varför måste vi ens ha en dag då vi ska visa varandra kärlek? Borde vi inte göra det varje dag? Eller mer regelbundet än en dag per år?

Jag tycker att det borde vara dags att införa en "Alla singlars dag"! En dag då de som I N T E har någon kan få känna sig jävligt coola. Jag tycker i alla fall att det är dags för det snart. Jag ska bara komma på ett lämpligt datum...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0