Kondom-kluven

Jag är lite kluven när det kommer till kondom-frågan. Å ena sidan så måste jag ju ändå erkänna att jag tycker att det är en bra sak. Att killen dyker upp med kondomer visar ju på en viss respekt och tanke på säkerhet. Samtidigt så kommer ju en del tankar från det andra perspektivet. Hade han räknat med att "få komma till" så han preppar lite? Låt oss säga att det kanske är mer eller mindre säkert att han skulle få "komma till" - tror han att jag har en massa sjukdomar som han måste skydda sig emot, eller har HAN en massa sjukdomar som jag ska skyddas mot?

Samtidigt som om han skulle komma utan "skydd" så har han antingen förväntat sig att få "komma till" utan "kolapappret" - vilket kan ses som ganska nonchalant och respektlöst. Samtidigt som det kan ses som att han inte förväntade sig något.

Hm. Tänk att en så bra sak kan bli så knepig. Jag kan ju i alla fall sålla mig till den ligan som har svårt för att bestämma mig - om jag gillar eller inte gillar. Jag tror att jag allra helst satsar på att vänta med "liggandet" tills jag är säker på att man kan göra det utan "kolapapper".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0