Mr BIG

Nej, det har inte med storleken att göra. Men alla som någon gång har sett "Sex and the city" vet vad och vem som menas. Sedan serien startade för ett antal år sedan så har begreppet Mr Big mer och mer blivit känt.

Mr Big är den stora kärleken som man alltid tycks komma tillbaka till. Den stora kärleken som aldrig verkar gå ur systemet, oavsett vilket eller hur mycket vatten som tycks rinna under bron. Den där stora kärleken som hjärtat alltid klappar lite extra för, trots att det aldrig verkar kunna bli.

Efter många år kom till slut filmen "Sex and the city - The movie" och helt plötsligt så kom hoppet tillbaka, om att det någon gång kommer att kunna bli. Att den stora kärleken faktiskt kan vara på riktigt, bara man låter tiden bli den rätta.

Men hur vet man att den där förälskelsen är en Mr Big? Hur många år ska det sitta i för att man ska våga tro att det kommer att hända - någon gång? Eller är det antalet gånger som det händer "fram och tillbaka" som avgör? Eller vet man bara om det är den stora kärleken?

Och handlar det egentligen om att bara låta tiden bli rätt? Eller måste man agera? Och om man måste agera - vad måste man då göra?

Ni alla Mr Big där ute, ni kanske inte vet vilka ni är. Men oj, vad det är någon som älskar er över allting annat. På ett sånt där knasigt vettigt, men ändå inte, sätt. Jag vet inte hur ni ska förstå vems Mr Big ni är, men ett tips kan ju vara att titta tillbaka på de senaste åren och se om det är någon speciell som alltid tycks återkomma. För att jag tror att alla som är någons Mr Big, har någon som är något motsvarande. Jag vill i alla fall tro det... Jag vill ju gärna hoppas på att jag har en chans! En till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0