...och, nej...

...och, nej... Det handlar inte bara om det senaste dygnets händelse. Det var trist, absolut, men det var inte någon undergång. Däremot så blir det mer fritid i hjärnan nu. Och mer fritid i hjärnan innebär att jag hinner tänka efter, och känna efter, på sånt som jag har kunnat skjuta undan den senaste tiden. Eftersom jag har haft det rätt så bra.

Men som jag minns att en man sa till mig utanför krogen en gång i tiden:
"Det är ingen idé att försöka dränka sina sorger, för att känslor flyter."

Och det stämmer nog, oavsett på vilket sätt man försöker dränka sina sorger - genom att hälla på mer "vatten" eller genom att trycka ner genom att lägga annat ovanpå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0