Snälla Tomten...



Snälla Tomten, kan inte jag få ett stort paket med lycka i julklapp?! Jag tycker att det är på tiden nu. Inte för att jag direkt har varit olycklig den senaste tiden. Men sänk mig ordentligt i sådana fall - så att jag kan förtjäna sån där riktig satans genuin lycka sen. Jag lovar att jag ska vara snäll mot alla, bara jag får bli lite lycklig - i alla fall till jul.

Jag vill bara vakna upp och känna att hela kroppen är fylld av lycka. Jag vill kunna slå upp ögonen och tänka "vilken fantastisk dag det här kommer bli, jag bara vet det"! Och så vill jag kunna somna på kvällen, med ett leende på läpparna och vara så där lycklig över att livet bara är helt underbart - i alla fall för en dag.

Jag önskar att jag kunde gråta lite. Att hjärtat ville öppna sig ordentligt, så att allting som gör ont kommer ur. Kanske är det så att det inte finns plats för en massa lycka förens man har slängt ut allt det gamla som gör ont. Men hur faen blir jag av med skiten då? Det är ju direkt så att man bara kan åka till en sopstation och källsortera skiten. Var slänger man emetionellt skräp? Bredvid brännbart kanske? Eller är det i färgat glas? Jag tror att jag klappade igen hjärtat, låste och kastade bort nyckeln för ett tag sedan - men nu känner jag att det kanske är läge att rota fram extranyckeln och låsa upp, för att det verkar som det där inne har förökat sig och det börjar bli fullt. Hänger på låset, typ.

Eller så gör jag som jag alltid gör - Fuck it! Det brukar ju lösa sig till slut.


Bild lånad från http://blogg.aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: Amanda

Gud så bra skrivet.

2009-07-01 @ 23:31:46
URL: http://ewesgitarrkompis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0