Cool = Kall?

Betyder att man är cool att man är kall? Eller är det ett försök till att ge en komplimang?

Med relationer så följer känslor. Bra som dåliga. Att bry sig om, och att tycka om, betyder också förhoppningar och förväntningar. Med det så kommer förhoppningsvis glädje och lycka, men lika stor är risken för besvikelse. Men hur vet man då om sannolikheten för glädje och lycka är större än besvikelsen? Och hur bra är glädjen och lyckan i relation till besvikelsen.

Prata i telefon kan jag göra med mina vänner. Timlånga samtal om livets stora frågor avverkas mer än gärna med vännerna. Skicka snuttiga sms kan jag göra med ego-boosten från krogen. Besvikelse kan jag få från dem som jag inte kan komma ifrån. Närhet och kärlek är dock någonting som inte vem som helst kan bistå med. Jag kan inte välja vem, när eller hur. Men jag kan välja, eller välja bort, utifrån hur jag tror att mitt hjärta kommer att må.

Så, vill du ha min kärlek? Skip the bullshit and make a move. I'm right here for you, don't waste the time.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Trist att vissa människor inte vet hur bra dom har det innan det är för sent!



/J

2009-06-14 @ 20:49:02
Postat av: Matias

Trist när vissa människor inte vet hur bra dom har det innan det är för sent!

2009-06-14 @ 20:56:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0