Drömmar och nuet

Varför är alltid relationer så satans svåra? Och varför ska det vara så sjuhelvetes svårt att få allting att gå ihop, eller svårt att få det att inte vara ihop?

Ibland så är det svårt att förstå varandra. Ibland så kanske man till och med förstår varandra FÖR bra. Men på det stora hela så är de flesta relationerna så satans svåra, på nåt sätt. Och till slut så hamnar man i att man fortsätter att vara tillsammans bara för allting som man har varit med om. Eller så stannar man i relationen för allting som man vill vara med om. Den stora skillnaden är nog framtidsvisionen. För att oavsett om det handlar om det förflutna, eller som framtiden, så handlar nog en överlevande relation om att man är nöjd med nuet. Men nuet räcker inte varje dag, hela tiden. Man kan inte bara leva idag. Vi människor fungerar inte så. Vi måste ha drömmar och planer för framtiden för att orka oss igenom nuet.

Det kanske är jättesnurrigt, och jag kanske är helt ute och cyklar, men jag tror att drömmen om en framtid är det viktigaste i en relation. I en långvarig och stabil relation. I början och kanske ett litet tag så kan man bara leva i nuet men när vardagen pockar på alldeles för mycket så måste man ha drömmar och planer för att ta sig igenom dagarna, för sin egen skull, tillsammans med någon.

Finns inte drömmarna och planerna så finns inte mer än nuet, och nuet är inte alltid glamouröst. Och utan lite glamour i förhållandet så blir det ganska grått och trist. Och man orkar inte med grått och trist, dag för dag, utan fantasier som lyser upp vardagen.

Men om nu drömmarna inte finns - hur faen gör man då? Jag vet inte. Jag har ingen aning. Men jag tror att livet är för kort för att man inte ska ha drömmar. Och det handlar inte om att det är fel, det är bara inte rätt. Man förtjänar så mycket mer. Man förtjänar att vara tillsammans med någon som förstår, älskar och drömmer. Man förtjänar att vara med någon som man förstår, älskar och drömmer om, och med. Man kan vara helt totalt olika - men man måste nog vara det på ett likadant sätt. Kärleken är förunderlig, och man vet aldrig vad som händer i framtiden. Men jag tror att vi alla förtjänar den stora kärleken. Like in the movies. För att det kan hända - som i filmerna.


Kommentarer
Postat av: L...

Kan en svår relation inte bara bli lätt nån gång? det är min fråga!

2009-06-11 @ 00:05:48
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0