En av mina snyggare dagar!?



Det tutar signaler i mobilen...
"Hej..."
"Hej! Du, snälla säg att jag hade en av mina snyggare dagar idag!"
"Eeh, va?"
"S n ä l l a säg att jag hade en av mina snyggare dagar idag!"
"Ja, jo..."
"Jag sprang på exxets brorsa i djuraffären, sa tjena och sprang vidare. Jag ville bara höra att jag såg någorlunda bra ut idag, eftersom du såg mig bara en liten stund tidigare..."

Why? Varför vill man se "snygg" ut när man springer på någon som är ansluten till ett tidigare förhållande? Ja, jo, det är klart att man vill se bra ut, eftersom man vill att den andra personen ska känna att det gör lite ont över att man har förlorat en så bra tjej (eller kille, för manliga läsare) som jag. Men, om det nu var jag som avslutade förhållandet... Ja, då borde jag kanske se bra ut - eftersom jag "fick som jag ville". Eller? Och oavsett vem som avslutade det hela, så vill man kanske se bra ut för att bevisa, just det tidigare, att man är någonting att sakna samtidigt som man vill förmedla att man klarar sig jäkligt bra nu för tiden. Livet är på topp, helt enkelt.

Men är det verkligen det man vill förmedla? Och hur hade jag mått om jag hade haft en "fuldag"? En sån där dag när man ser ut att inte ens veta om att det finns någonting som heter dusch, borste och makeup. Hade jag mått dåligt över att jag gav skenet av att jag var nere, och saknade någon? Och hade det varit så fel?

För att nu är det ju faktiskt så att jag kan minnas tillbaka och sakna. Hjärta men inte hjärna, på nåt sätt. Det gör ont i hjärtat, men jag vet att det inte var det det blev som jag saknar, utan snarare tanken på vad det kunde ha varit. (Eeh!?! Hängde ni med på den?) Vilket gör ju att det blir en lite kluven känsla när man ställs inför en situation som denna. Jag ville se jäkligt bra ut, för att han skulle kunna ringa till brorsan och berätta vem han sprungit på, och att jag såg bättre ut än någonsin - kanske för att den i andra änden skulle komma på vilket kap han hade gått miste om. Vad det nu skulle tjäna någonting till? Samtidigt som jag inte ville se F Ö R bra ut, utan ge ett sken av att jag mår ok men, som sagt, kanske saknar någonting. Jag vill ju inte att de (ex och bror) ska tro att jag är hjärtlös och klampar vidare här i livet utan att bry mig. Men, å andra sidan så ville jag ju inte se ut som ett miffo och låta dem tro att livet har gått under på grund av hur allting slutade, samtidigt som det kanske hade visat att jag har lite hjärta och mår lite dåligt - ibland.

Vad är rätt?






...bilden kommer från www.modette.se/miosallanto/blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0