6livet bf bf (before boyfriend)



Pratar man om sitt tidigare sexliv med den nya pojkvännen? Hur mycket är det okej att dela med sig av? Vill jag verkligen veta hur många han har haft sex med tidigare, eller hur bra de var, eller hur många gånger han i genomsnitt runkade innan vi träffades, och efter att vi började träffas? Eller är det frågor som vi helt enkelt inte ska ställa?

Jag har nog inga problem med att ta mig till minnes när det gäller vissa saker. Och ibland så kanske jag kan skämta till om en tidigare erfarenhet utan att tänka efter före - för att efteråt så inser jag att även om han förstår att jag har haft sex tidigare så kanske hans illusion på nåt vänster ändå förstörs. Jag har ju svårt att tänka mig att någon av mina tidigare pojkvänner har haft sex innan de hade sex med mig, fastän jag förstår att de mycket väl har haft det (av olika anledningar...). Men jag vill nog ändå förneka det lite grann. Om inte annats så skulle jag i alla fall inte vilja veta vem av samtliga sexpartners som var/är bäst - så länge det inte är jag. Och då menar jag inte att man ska ljuga, bara låta bli att berätta sanningen, om den inte rör mig.

Om jag skulle ha fått frågan, i början av varje förhållande, som lyder enligt följande: "Hur är han i sängen då?" (Ja, okej, jag erkänner, jag HAR fått den frågan varje gång) Så svarar jag nog ganska snabbt, utan att blinka, varje gång; "han är den bästa jag någonsin har haft!" För att så är det ju. Ska jag jämföra mina ex så kan jag nog rangordna dem, men oavsett hur bra de har varit, så är det aktuella alltid bäst. Hur kommer det sig? Har det med känslor att göra?

Jag som tjej, och några av mina killkompisar, pratar ju på ett speciellt sätt om sex. Och jag tror att jag tillsammans med vissa av mina väninnor dessutom pratar om sex på ett helt annat sätt än vad andra gör. Jag kan bara jämföra mina olika väninnors umgängen, och mitt umgänge med dem, men vi är väldigt olika - alla människor. Och på något vänster så är det alltid lika spännande att fråga sig hur andra pratar om sex. Hur pratar mitt ex om sitt sexliv med sina polare? Hur pratar min nuvarande med sina polare? Hur pratar mina vänner med sina pojkvänner / flickvänner om sitt tidigare sexliv?

Jag vet att vissa vill absolut INTE prata om sitt tidigare sexliv med sin parter. Vill inte att någonting ska komma fram, inte för att det är något som är fel eller hemligt, utan bara för att det är...pinsamt? Och då gäller det oavsett om det är sex med andra eller med sig själv. Jag har inga problem med att erkänna för en pojkvän att jag har haft kontakt med en sexleksak någon gång, sen kanske jag dock inte vill gå in på detaljer om vad för någon och när detta hände, och kanske inte heller om det finns någon sådan i hemmet just nu. Men jag kan nog erkänna att jag faktiskt har haft sex innan, och att jag har haft en sexleksak i min ägo. Men hur mycket får och kan man berätta? Hur mycket vill partnern veta? Egentligen?



Bild lånad från http://fjarrkontrollen.blogspot.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0