Bara ligga lite? [KåKå]



Hur frågar man någon om man bara kan ligga lite? Bara svänga förbi på väg hem från jobbet eller från ICA, eller bara på väg hem helt enkelt - och ligga lite. Det borde ju faktiskt näst intill vara en rättighet, att få ha någon att ringa till när behoven pockar på.

Men hur går det till då? Att bara ligga lite?
Ja, självklart så vet nog de flesta av oss hur man ligger (= har sex / utövar älskog / knullar...) rent praktiskt. Men hur gör man för att kunna hitta och behålla en sådan relation? Vi alla blir matade med informationen om att det är farligt att ha ett KK, inte farligt rent fysiskt kanske, men förr eller senare så kommer någon av parterna att få känslor för den andra - någon kommer alltså att bli sårad. Eller så åker man på en STD (könssjukdom, helt enkelt). Men om vi kliver undan från det ett tag, och ponerar att någon kanske inte alls behöver få känslor för den andra parten. Utan relationen flyter på bra, den är öppen och ärlig och båda får det de vill ha - rent fysiskt. Då kommer vi till STD's. Vilket tar relationen till en helt ny nivå. Dock tror jag fullt ut på att man även här faktiskt kan ta sig runt det, bara man är öppen och ärlig, och har varit det genom hela KK-relationen.

Men hur tilltalar man varandra då? Hur agerar man tillsammans? Är man som pojkvän-flickvän hemma i sängen, utanför hemmet eller inför andra?

Å ena sidanm "Typ 1", så tror jag att ett KK ska vara okänd för den andra partens vänskapskrets. Det som händer och sker gör precis det borta från alla andra i en säng någonstans (eller var man nu behagar att genomföra akten). Ett KK ska vara någon som man tänder på, rent fysiskt, men antagligen aldrig skulle umgås med utöver det - av olika anledningar. Han, eller hon, ska vara sjukt snygg och uppfylla just mina fantasier - och tvärtom. Sexxet kanske inte behöver vara grymt bra, för att det är själva "tändningen" som är den viktiga och att ett grundläggande behov tillfredsställs.

Å andra sidan, "Typ 2", så kan nog ett KK ändå vara någon som faktiskt ingår i vänskapskretsen, men jag tror att det kan göra det hela lite svårare, speciellt när det kommer till det här med känslor. Attraktionen består då inte av rena och skära yttre attribut, utan det är fler "mjuka" faktorer som spelar in - och det kan bli farligt! Här tror jag heller inte att det är sex-behovet som tillfredsställs, utan det handlar mer om ett behov av närhet - vilket också leder till att själva sexxet antagligen är bättre på ett helt annat sätt, eftersom man har en närhet mer än "tändningen".

Men okej, nu har vi kommit en bit på vägen. Sen då? Hur håller man kontakten? Hur gör man "slut"? Hur gör man om man börjar träffa någon, eller den andra börjar träffa någon? Frågorna är många. Jag tror att svaren är lika många. Jag tror framförallt att de senaste frågorna besvaras nog lite olika utifrån vilken typ av KK man har. Den där polaren om man ligger med tror jag kan bli svår. Inte att hålla kontakten, för att det är ju en naturlig del av vänskapen, men att börja träffa någon annan, och att avsluta relationen kan nog nagga lite i kanterna hos den andra. Jag tror någonstans ändå på det där med att förr eller senare kommer känslorna, när det gäller den typen av KK. Och träffar den andra någon annan först, så är det antagligen jag som sitter där ensam med känslorna... Men jag säger absolut inte att det inte kan växa fram någon form av kärlek ur den nära vänskaps-/liggarelationen. Snarare tvärt om. Däremot så måste man nog välja vilken typ man vill ha, innan man ger sig in i leken. Vad är jag ute efter? Någonting liggbart just nu, och ett tag framåt, eller över ett längre perspektiv? Och sen då? Är jag ute efter mer eller behöver jag bara få ligga lite, för att jag har så mycket annat i livet som lockar än en relation?

Jag vill slutligen i alla fall slå ett slag för [kåkåt] - en rätt skön grej helt enkelt!





Bild lånad från: http://sebastiang.files.wordpress.com/ 

Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

jag hade en kk som d fungerade skit bra med. jag fick inga känslor för honom, vi sågs nästan varje helg o han ingick inte i min normala vänskapskrets.

2009-05-09 @ 13:19:50
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: L...

Jag tycker hela grejen med kk är rätt svårt, jag träffar en kille nu som inte har tid med ett förhållande men som gillar mig o vi har sex o ses när vi kan. Vilket blir ett mer kk förhållande men jag har lite känslor o de skulle inte förvåna mig om de växer sig större vilket kommer göra det jobbigt.



Men då får man väl ta smällen sen antar jag om de blir så o gå vidare o lämna liksom.

2009-05-09 @ 20:43:09
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0