Kär?






Hur gör man om man inte vill bli kär, men man kanske råkar hamna i en situation där man riskerar att bli det? Bör man ta sig ur situationen snabbast kvickt, eller ska man gå emot sina egna planer och "go with the flow"?


Jag har nog vid flertalet tillfällen i mitt än så länge korta liv hamnat i det läget, kanske alldeles för många gånger, relaterat till mina levda år (kan jag tycka), och har nog varje gång aktivt bestämt mig för att det är dags att leva mitt liv efter bara mina premisser  - alltså ingen kärlek (bara ligga lite)! Men ändå så trillar man dit. Frågan är ju då - blir jag lätt kär, eller träffar jag bara bra pojkar jämt och ständigt?


Första alternativet; blir jag lätt kär? Den vet jag inte ens om jag behöver svara på!? För att om svaret är "ja, jag blir lätt kär" så kan det kanske vid första anblicken verka ganska naivt och godtroget, samtidigt som jag nog vid vidare eftertanke kan känna att "jo, hellre kär för många gånger än för få". Och är svaret "nej" så är det ju bara att gå vidare till nästa alternativ.

Andra alternativet; träffar jag bra pojkar? Den här frågan kan ju te sig lite knepig. För att vad är definitionen av "bra pojkar"? En "bra pojke" för mig är någon som attraherar mig, främst med sitt intellekt. Denna pojke behöver kanske inte visa sig vara den bästa i längden, och kanske inte ens under en speciellt lång tid. Sen finns det ju en oändlig massa steg på skalan från bäst och nedåt. Tyvärr så har man väl kanske både en och två gånger för mycket råkat hamna för långt ner på skalan. Men det är erfarenheter som man lär sig av, och får vara tacksam för att man ändå klarade sig helskinnad ur. Så, svaret på den här frågan är ju nog "ja, jag träffar bara bra pojkar" med tillägget att de kanske visar sig vara mindre bra längre fram. Men jag har ändå turen att träffa på pojkar som tilltalar mig.


Men hur gör man då? När man väl trillar dit? För att oavsett om man trillar dit för ofta eller inte så trillar man ju likaväl dit i slutändan. Och det är lika svårt att ta ett steg tillbaka och utvärdera det, innan man väl är där och kanske till och med på väg ut. Kan man inte bara få en ledtråd innan, om det är värt att satsa på eller inte? Å andra sidan så är ju ingen dag den andra lik, och hur fasen ska man veta om man träffat rätt om man inte ger det en chans? Det är ju faktiskt så att man har nog näst intill hur många chanser som helst på sig att testa, men inte allt för många för att träffa rätt. Så i slutändan så borde ju oddsen bli bättre ju fler chanser man tar, eller?


Så, kommer jag ens fram till något? Eller är det bara att hålla för näsan, hoppa i vattnet och hålla tummarna för att man hamnar med huvudet ovanför vattenytan till slut?! Tydligen så ska man ju i alla fall bli lycklig av att vara kär... Bara det är ju en anledning till att vara kär, eller?





Bild lånad från http://www.kairosfuture.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0