Vänner vs. Pojkar



Hur är det med vänskaps-koden egentligen? Vad är det som är okej, och inte?

Jag har en väninna som har haft en pojke som ögongodis ett tag. Bra länge. Men det har inte hänt så mycket mer där. Jag har träffat samma kille, tillsammans med henne, men har alltid hållt mig i bakgunden eftersom jag har velat att hon ska stå i centrum - för honom. Men helt plötsligt så springer jag på honom själv. Och han visar ett intresse - för mig. Vad gör jag? Vad får jag göra?

Han är ju rätt fin. Trevlig. Men det är ju ett känsligt ämne det där, med väninnor och pojkar. Hon har ju trots allt haft chansen att ta för sig ganska länge, men inte tyckt att det har varit intressant nog att göra något. Att ta något steg. Men får jag göra det då? Och om hon säger att det är okej, är det verkligen det ändå?

Å ena sidan så är det ju inte mitt fel att han är intresserad av mig, och uttryckte att han har varit det bra länge. Och om det finns ett intresse från min sida så borde det ju ändå vara "mer ärligt" att jag är med honom. Men å andra sidan så är han ju absolut inte värd att offra vänskapen för. Det är lååångt från den kärleken som skulle ens göra att jag skulle överväga att offra vänskapen - eller få det att fungera ändå.

Men frågan är ju ändå kvar - får jag svara om han ringer? Låter jag det rinna ut i sanden? Eller säger jag bara som det är - "jag är ledsen, men min kompis såg dig först, så jag kan inte"?







Bild lånad från: http://www.kavlinge.se

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag skulle fråga om det va okey... dom har ju inte rört varann eller hur?? För det är ju mer känsligt... Och om hon säger att det är okey, så får hon faktiskt stå för det oxå, annars är hon ingen riktig vän... Å andra sidan.. om han e låångt ifrån riktigt kärlek, why bother??

2009-05-01 @ 18:59:59
Postat av: L...

Iiiih den där är knivig, pratade om det med några tjejkompisar här om dagen o vi enades om att nej det får man inte. Inte om tjejen som träffar honom gillar honom.



Ur eget perspektiv, om jag träffade honom o gillade honom men att han sen dejtar en tjejkompis skulle nog inte göra mig så glad.



Men om hon verkligen är ok med det o inte bryr sig så mycket så why not.

2009-05-06 @ 02:00:06
URL: http://livetidag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0