Varför?

"(...) varför lägga ner så mycket tid på att upprätta, analysera, och definiera relationer istället för att bara låta det rulla på..(...)"

Först och främst så vill jag nog börja med att definiera själva tanken bakom just "Mission in Passion". Hela begreppet i sin form och betydelse skapades i samband med att jag, och fler i min omgivning, var relativt nyblivna singlar. Vi hade dessutom kommit i kontakt med "The Game" på olika sätt och började intressera oss för relationer, framförallt mellan män och kvinnor. Under den här tiden så pågick en del dejtande - lite a'la Sex and the City. Detta resulterade i att jag och mina väninnor brukade samtala en del om relationer, och till viss del analysera dem. Delvis i syfte att träffa någon att vara med, det är ingenting att hymla om, men framförallt för att vi var alla facinerade över hur mycket man faktiskt kunde lära sig bara man var lite observant - som inte bara var användbart i dejting-livet utan även i det övriga livet.

Jag för min egen del har alltid varit intresserad av samspelet mellan olika människor, män som kvinnor, och kastar mig gärna över litteratur och rapporter som rör just ämnet beteendevetenskap.

Sen varför den här bloggen dök upp var till viss del för att hålla namnet Mission in Passion vid liv, men även för att ha en plats att skriva av sig - eftersom jag tycker att det är kul att skriva. Tittar man sedan på hur ofta bloggen uppdateras så kan man ganska snabbt också dra slutsatser kring hur mycket av min tid som faktiskt cirkulerar kring just relationer. Och här vill jag ändå lägga in en liten stickare till att jag faktiskt tror att de flesta människornas liv går till största delen ut på relationer. Det är ju liksom det som gör oss mänskliga - våra relationer. För att sedan hoppa tillbaka till spåret som påbörjades så är det ju så att jag faktiskt inte vill skriva om allting som händer i mitt liv - hela tiden, utan har valt att inrikta mig på just relationer - eftersom det var det som Mission in Passion startade med.

Det som skrivs här är inte alltid helt enligt verkligheten, vissa detaljer och tankegångar har lagts till i efterhand, vissa delar har kanske till och med tagits bort, eftersom det inte är detaljerna som är relevanta. Det är inte heller alltid så att mitt liv är så miserabelt som det kanske framställs vid vissa tidpunker, utan det handler mer om en tankegång och/eller en frågeställning som har triggats igång av olika anledningar. Så att alla analyser handlar inte alltid om att jag vill eller måste få veta "sanningen" utan bara för att det är kul, ett tidsfördriv. Och så länge min tillvaro, och mina relationer bjuder upp till intressanta frågeställningar så kommer jag nog att fortsätta att dela med mig av dessa - vilket jag hoppas att i alla fall några av er där ute uppskattar.

Avslutningsvis så vill jag dock tacka för responsen som jag faktiskt får på en del inlägg. Jag uppskattar att bli ifrågasatt, eftersom det får mig att fundera ännu mera - vilket i sin tur antagligen leder till fler texter.

Kommentarer
Postat av: Instruktören

För ytterligare instruktioner kring dejtande samt förhållanden, se hemsida.

2009-05-06 @ 11:39:48
URL: http://ballisamtiden.blogspot.com
Postat av: mie

BARA ETT TIPS



Sugen på att få gratis presentkort rätt ner i brevlådan på en valfri butik? Det finns en ny sida som är mycket lättare att samla ihop presentkort på, man behöver inte alls ha lika många poäng för att få hem presentkort som på övriga sådana sidor (till exempel gratisbio, gratisklader , gratismakeup, gratismode osv)



Passa på att bli medlem nu, sidan har knappt några medlemmar vilket gör det mycket lättare för dig att få flera presentkort.



Just nu är där en tävling där man kan vinna 3500:- i presentkort.



Bli medlem via den här länken och få 25 gratis poäng: http://www.freestreet.se/?r=87

2009-05-06 @ 11:47:41
URL: http://memie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0