Snart 1:a i advent



Nu är det snart första advent. Jag har varit duktig och införskaffat lite "granris" och lampor till balkongen. Och även om jag har varit lite svår med att göra det hittills så måste jag faktiskt erkänna nu; det ser faktiskt ganska mysigt ut :) Och självklart så är allt julpynt i år införskaffat på RUSTA.

Jag var ner i källaren och hämtade upp julpyntet också. Inte för att jag är något stort fan av att fira jul, men det ska ju tydligen göras. Varför inte jul? Njae, för att fira med familjen så måste det till en massa åkande, antingen norröver eller söderut. Lite grann kan jag erkänna att jag saknar jularna som var med hela släkten, men nu för tiden så är alla så utspridda så att det inte blir av längre. Alldeles för många julaftnar så har det resulterat i att jag har suttit och kollat på Kalle Anka tillsammans med bror och käkat någonting som påminner om julmat. Och varje år som julpyntet ska upp så blir man återigen påmind om sin ensamhet. Nåja, förr eller senare så kommer kanske min familj... Och tamejfan, när jag får barn så ska det bli julaftnar så det står härliga till!

Det är ju inte så lång tid kvar tills man får ta ner det igen. Puh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0