Topless på Fyrishov?



UNT.se så kan man läsa om två kvinnor som har anmält Fyrishov - för att de inte får bada topless. Det är tydligen inte ett jämlikt samhälle om inte vi kvinnor får strutta runt med rattarna i vädret hur som helst. Speciellt inte i de lägena då männen får göra det.

Vart är vårt samhälle på väg?
Nej, jag uppskattar inte att behöva dela bassäng med män som har större man-boobs än vad jag har. Men vafasen, det är bara att bita ihop. Jag tycker då i sådana fall att överdriven kroppsbehåring är snäppet värre, oavsett om det är gubbar med hår på ryggen eller kärringar som låter muffen växa fritt utmed låren.
Och jo, jag kan förstå att man vill glida runt med rattarna i vädret - om man har pyntat fina stålar för att göra dem riktigt schyssta. Då skulle nog till och med jag gärna se att de badar topless (undrar om de flyter som två flytkuddar?!) men dessvärre så tror jag nog att det är två damer i cirka medelåldern med två taxöron som gärna vill visa upp sig.

Kom igen nu! Vad är problemet med att dra på sig en bikiniöverdel? Eller en baddräkt? Har vi inte viktigare saker för oss än att klaga över bh eller inte? Jag kan ju tycka att vi snarare borde lägga ner tid och energi på att hitta ett botemedel mot AIDS, eller cancer. Eller varför inte hjälpa de utsatta i samhället - det ger mer till mänskligheten än att skicka in skrivelser till DO. Sluta slösa DO's tid på skitsaker - och låt dem engagera sig i sånt som faktiskt är viktigt när det gäller diskriminering.

Kommentarer
Postat av: maddie

fan va sjukt, det ser ju äckligt ut me topless. Man får ju tänka på barnen bl.a.

2009-11-16 @ 12:26:14
URL: http://princessmaddie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0