Det värsta med att vara singel

Det värsta med att vara singel är nog när man är sjuk - så är man också ensam. Det finns ingen som "är tvungen" att vara hos en och pyssla. Utan man får helt enkelt se till att klara allting själv, oavsett hur lång tid det tar.

Jag har i alla fall lyckats äta idag. Även om det inte var speciellt spännande att anstränga sig allt för mycket. Det är ganska lugnt så länge man inte hostar så mycket, men det kliar i bihålorna. Tur att jag har en hund som är ganska lat, och som dessutom inte gillar när det är kallt ute. Men jag får lite dåligt samvete ändå - av att jag bara sitter i soffan och slöar, för andra dagen.

Men imorgon är det dags att åka till jobbet igen. Får se hur länge jag orkar vara där. Men jag borde i alla fall klara av lunchen.

Ååh, vad jag skulle vilja ha lite mys i soffan (med någon form av sällskap), en film och kanske lite mat...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0