Relationsstatus: It's complicated

Varför gör man saker svårare än vad det kanske egentligen är?

Ligger felet i att man ger sig in i situationer som kanske är svåra från första början? Eller är det så att situationerna utvecklas till att bli komplicerade på grund av hur man hanterar dem?

Jag vet i alla fall att jag just nu befinner mig i ett läge som jag kanske hade önskat var lite lättare. Sen om det handlar om att jag kanske önskar att jag hade agerat annorlunda för några månader sedan, eller bara nyligen, det vet jag inte. Och det spelar egentligen inte så stor roll. För att nu är nu, oavsett vad som har hänt. Och det handlar kanske egentligen bara om att bestämma sig för att det ska göras, och inte fundera så mycket på när och hur. Jag hoppas i alla fall att situationen i sig är bra nog för att det ska redas ut och fortsätta åt det håll som det verkar vara på väg. För att jag tror att det kan bli väldigt bra.

 

Men - time will tell...


Kommentarer
Postat av: yllestrumpan

När du känner i ditt hjärta att det är rätt är det bara att verkställa!! Det vet du ju ;)

2010-01-26 @ 10:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0